ישנן בתורה מסורות סותרות בשאלת זהותן של נשותיו של עשיו בנו של יצחק.
מסורת אחת, במסגרת סיפור הברכות שנתן יצחק לבניו יעקב ועשיו ובריחת יעקב לפדן-ארם, כותבת כך:
“וַיְהִי עֵשָׂו בֶּן אַרְבָּעִים שָׁנָה וַיִּקַּח אִשָּׁה אֶת יְהוּדִית בַּת בְּאֵרִי הַחִתִּי וְאֶת בָּשְׂמַת בַּת אֵילֹן הַחִתִּי: וַתִּהְיֶיןָ מֹרַת רוּחַ לְיִצְחָק וּלְרִבְקָה” (בר’ כו,לד-לה). כמו כן נאמר “וַיַּרְא עֵשָׂו כִּי רָעוֹת בְּנוֹת כְּנָעַן בְּעֵינֵי יִצְחָק אָבִיו: וַיֵּלֶךְ עֵשָׂו אֶל יִשְׁמָעֵאל וַיִּקַּח אֶת מָחֲלַת בַּת יִשְׁמָעֵאל בֶּן אַבְרָהָם אֲחוֹת נְבָיוֹת עַל נָשָׁיו לוֹ לְאִשָּׁה” (בר’ כח,ח-ט).
מסורת אחרת מציינת שמות שונים בהחלט, מסורת זו מובאת בפרשה שכותרתה “אלה תולדות עשו הוא אדום” (בר’ לו,א):
“עֵשָׂו לָקַח אֶת נָשָׁיו מִבְּנוֹת כְּנָעַן אֶת עָדָה בַּת אֵילוֹן הַחִתִּי וְאֶת אָהֳלִיבָמָה בַּת עֲנָה בַּת צִבְעוֹן הַחִוִּי: וְאֶת בָּשְׂמַת בַּת יִשְׁמָעֵאל אֲחוֹת נְבָיוֹת” (שם,ב-ג).
בחלק מהשמות יש דמיון:
“בשמת בן אילון החתי” (כו,לד) = “עדה בן אילון החתי” (לו,ב).
“מחלת בת ישמעאל […] אחות נביות” (כח,ט) = “בשמת בת ישמעאל אחות נביות” (לו,ג).
“בשמת בן אילון החתי” (כו,לד) = “בשמת בת ישמעאל אחות נביות” (לו,ג).
דמיון זה מצביע לכאורה על מקור משותף קודם לשתי המסורות הללו, מקור שהשתבש במסורות שהתפתחו בעל-פה עד שהועלו על הכתב.