בבראשית לו מובאת רשימה של מלכי אדום שמלכו “לִפְנֵי מְלָךְ מֶלֶךְ לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל” (בר’ לו,לא), מילים אלו הן אחת הראיות לאיחור כתיבת התורה לתקופת המלוכה (ר’ ראב”ע שם).
על המלך הראשון ברשימה נאמר כך: “וַיִּמְלֹךְ בֶּאֱדוֹם בֶּלַע בֶּן בְּעוֹר וְשֵׁם עִירוֹ דִּנְהָבָה” (שם,לב). שמו של המלך חשוד מאוד, שכן הוא דומה מדי לשמו של “בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר” (במ’ כב,ה) הנודע שפעל באיזור.
ראב”ע מציין למדרש חז”ל המזהה את “בלע בן בעור” עם “בלעם בן בעור”, אך ראב”ע דוחה זיהוי זה. “בלע בן בעור – איננו בלעם … ויתכן שדרך הדרש בעבור היותו מנחש כמוהו, כי לא יפול מדברי רבותינו ארצה. גם בלעם ארמי היה וזה בלע אדומי”.
למרות דברי ראב”ע השולל את הקשר בין השניים, קשה לקבל שאין באמת קשר שכזה (בדרך הפשט). האם השם המפתיע למלך אדומי מרמז שאולי מלך אדומי זה בשם “בלע בן בעור” הוא בעצם דמות פיקטיבית? או שמא הדמיון בין השמות מקרי לחלוטין?