בראשיתו של ס’ דברי-הימים ישנן הרבה רשימות יוחסין, רשימות הכוללות גם סתירות ביניהן.
כאן אצביע על דוגמה אחת לסתירה שכזו:
נאמר “וּבְנֵי אַפַּיִם יִשְׁעִי וּבְנֵי יִשְׁעִי שֵׁשָׁן וּבְנֵי שֵׁשָׁן אַחְלָי: וּבְנֵי יָדָע אֲחִי שַׁמַּי יֶתֶר וְיוֹנָתָן וַיָּמָת יֶתֶר לֹא בָנִים: וּבְנֵי יוֹנָתָן פֶּלֶת וְזָזָא אֵלֶּה הָיוּ בְּנֵי יְרַחְמְאֵל: וְלֹא הָיָה לְשֵׁשָׁן בָּנִים כִּי אִם בָּנוֹת וּלְשֵׁשָׁן עֶבֶד מִצְרִי וּשְׁמוֹ יַרְחָע: וַיִּתֵּן שֵׁשָׁן אֶת בִּתּוֹ לְיַרְחָע עַבְדּוֹ לְאִשָּׁה וַתֵּלֶד לוֹ אֶת עַתָּי” (דבה”א ב,לא-לה).
בפסוקים אלו ישנה סתירה פנימית, אם לששן בן ישעי היו רק בנות או שהיו לו גם בנים.
ייתכן שהמחבר לעיתים צירף מסורות שונות וסותרות לכלל רשימת יוחסין אחת, מכיון שלא רצה להכריע ביניהן.